Waarvoor kun je een holobox inzetten?

Een holobox is een prachtige en innovatieve oplossing die je op verschillende manieren kunt gebruiken. Feitelijk is het een product dat gebruikt wordt om in hoge resolutie producten en mensen driedimensionaal te projecteren. Met als doel om mensen te informeren en te enthousiasmeren over bijvoorbeeld een bepaald product, een dienstverlening of als je bijvoorbeeld een breed publiek wilt vermaken of wilt toespreken. In onze blog vertellen we meer waarvoor je een holobox kunt inzetten.

Holobox in de entertainmentsector

In de entertainmentsector wordt de hologram box steeds vaker ingezet om een meeslepende ervaring te kunnen creëren. Je kunt er films, foto’s en video’s en programma’s in 3D mee bekijken en dat zorgt voor het gevoel dat je als toeschouwer middenin de actie zit. Ook op het gebied van gaming kan een hologram box van toegevoegde waarde zijn, omdat je de speelervaring veel intenser beleeft. Op andere vlakken kan de holobox dienst doen als een artiest bijvoorbeeld op meerdere podia tegelijk een concert wilt geven of als een organisator van een concert overleden artiesten op het podium wilt weergeven. 

Trainingen geven

Trainingen met een slideshow zijn verleden tijd, want op die manier lukt het steeds vaker niet dan wel om je publiek te enthousiasmeren over wat je te vertellen hebt. Met een holobox kun je niet alleen de interesse vasthouden, maar je kunt je boodschap ook veel beter overbrengen. Zeker als je bijvoorbeeld complexe concepten moet presenteren. Vooral trainingen met betrekking tot de wetenschap, geneeskunde en techniek zijn hologram boxen, ideale hulpmiddelen waarmee je 3D-modellen kunt tonen, simulaties kunt uitvoeren en virtuele tours kunt geven.

Producten ‘tastbaar’ maken

Een afbeelding of een video van een product of dienst spreekt vaak minder goed tot de verbeelding dan wanneer je een interactieve presentatie gebruikt. Met een holobox kun je producten driedimensionaal tonen en potentiële kopers krijgen op die manier een veel beter beeld van het product. Wat het ontwerp is, welke kenmerken het heeft en welke functionaliteiten aanwezig zijn. Je kunt het product ook echt promoten, zoals je dat graag zou willen. Zonder dat je samples of prototypes hoeft te maken. Ook hier geldt dat je met de oplossing ook op meerdere plekken tegelijk het product kunt promoten.

Holobox als innovatieve marketingtool

De holobox is ook in te zetten als innovatieve marketingtool en we geven een goed voorbeeld van moderne reclameblokken die zeker aanspreken en zelfs voor filmpjes zorgen die nu viraal gaan. Laatst heeft Nike een promotie gedaan waarbij een schoenendoos aan de gevel van een bedrijf hing en waarbij uiteindelijk de nieuwe Nike gymp uit de verpakking sprong. Het leek er net op alsof je door de schoen werd aangevallen. Een immense beleving die je niet snel zult vergeten en dat wil je als bedrijf natuurlijk bereiken. Dat je product top of mind is en hoogstwaarschijnlijk ook wordt gekocht. 

Holobox kopen of huren?

Je hebt nu een goed beeld van waarvoor je een hologram boxen kunt inzetten, maar er zijn nog tig voorbeelden te noemen over hoe je de oplossing kunt gebruiken om je bedrijf, merk of product te promoten. De grote vraag is alleen of je er één huurt of koopt. Het is een relatief dure oplossing waar een flinke investering mee gemoeid is, maar het staat buiten kijf dat een holobox je ook veel kan opbrengen. Heb je hem niet altijd nodig? Dan is het huren van een box bij HEREweHOLO misschien de betere optie.