laptop, internet, reality-1104066.jpg

marketingautomatiseringsbeheersoftware om uw klanten te betrekken

Door marketingautomatiseringssoftware te gebruiken, kunt u uw huidige inspanningen op het gebied van direct marketing een tandje hoger zetten. Het geeft u een medium om klanten te bereiken bij elke stap van de klantlevenscyclus. Het is bewezen dat dit een van de meest effectieve manieren is om marketingautomatisering te gebruiken. Het is ook de beste manier om de verkoop en omzet in een korte periode te verhogen, omdat het gericht is op natuurlijk klantgedrag.

Deze gids leidt u door de basisprincipes van marketing automatiserings software en helpt u te begrijpen wat het is, waarom u zou moeten overwegen het te gebruiken, hoe u het moet implementeren en hoe u het succes ervan kunt meten. Marketingautomatisering is naar voren gekomen als een potentieel krachtig hulpmiddel om meer leads te genereren, die leads om te zetten in klanten en om de kracht te benutten die uw CRM-database kan bieden.

Email

  1. “Als het gaat om e-mailcampagnes, moet u ervoor zorgen dat u uw publiek koestert voor hoogwaardige inhoud in plaats van spamberichten met weinig impact te verzenden.”

E-mailmarketing is een krachtig hulpmiddel om uw bedrijf te laten groeien, leads en verkopen te vergroten. Het is echter gemakkelijk om in de gewoonte van alleen e-mailmarketing te vervallen. Veel bedrijven en e-mailmarketeers vergeten hun publiek te koesteren en hun communicatie te personaliseren. Dit betekent dat wanneer mensen via e-mail met uw merk in contact komen, uw bedrijf connecties kan krijgen, wat leidt tot meer gratis advertenties.

Niet alleen dat, u kunt nieuwe klanten werven en relaties opbouwen met influencers die uw bedrijf later een boost kunnen geven. Als u bijvoorbeeld een SEO-expert bent die nieuwsbrieven naar grote bedrijven verzendt, wilt u misschien meer gedetailleerde analyses en tactieken in uw e-mails opnemen.

E-mailmarketing kan worden gebruikt voor eenvoudige automatisering, zoals het verzenden van een geautomatiseerde herinnering elke keer dat er een nieuwe klantlink op uw website is of een update op uw verkooptabel. Het is niet nodig om complexe inhoud te schrijven of een apart formulier te maken voor het verzenden van e-mails naar elke klant; e-mailmarketingautomatiseringssoftware helpt elke websitelink om te zetten in een automatische e-mail. Dit bespaart inderdaad tijd en geld voor zowel u als uw klanten die geen tijd hebben om hun e-mailinbox constant te controleren.

Mobile

  1. “We begrijpen dat onze telefoon ons moet voorzien van inhoud zodra we hem openen, relevante apps moeten oproepen als we deze hebben geïnstalleerd en constant verbonden moeten zijn om te profiteren van nieuwe aanbiedingen en kortingen.”

Mobiele marketing is een integraal onderdeel van elk bedrijf. De beschikbare platforms evolueren snel, wat betekent dat er meer kansen zijn dan ooit tevoren. Met al deze kansen komt echter ook de verantwoordelijkheid om een ​​consistente ervaring op verschillende apparaten te creëren.

Dit betekent dat terwijl desktopwebsites er geweldig uitzien op hun telefoons, de inhoud van sociale media niet zo goed werkt op hen. Bij mobiele marketing gaat het niet alleen om het maken van een nieuwsbrief van één keer per week of één keer per maand. Het gaat om het creëren van consistente ervaringen op meerdere apparaten en kanalen. Gedragseconomische studies tonen aan dat consumenten worden overtuigd door aanbiedingen die consistentie vertonen over verschillende kanalen, zelfs als die aanbiedingen niet relevant zijn voor hun huidige situatie.

Marketingteams kunnen veel creëren met mobiele marketingautomatiseringsbeheerbedrijven zoals Ezofis voor het maken van boeiende betaalpagina’s om klanten te overtuigen om te upgraden naar een betaald abonnement.

  • Content personaliseren om klanten beter aan te spreken
  • Remarketing en inhoud gebruiken met remarketingattributie
  • Het opzetten van kant-en-klare oplossingen voor een verbeterde infrastructuur en minder initiële installatiekosten.
  • Mobile games met hierin reclame of up sales. Kijk eens hier voor een voorbeeld

Social

3 “Als je je merk of bedrijf echt wilt laten groeien op Facebook, Twitter en andere socialemediakanalen, is het belangrijk om ze te integreren in je marketingstrategie.”

Betrokkenheid is waar sociale platforms uitblinken. Sociale netwerken zitten echter vol met tegenstrijdige signalen. Veel mensen kiezen voor meer traditionele sociale netwerken, simpelweg omdat ze geen alternatieve mogelijkheden kennen. U kunt gebruikmaken van de workflows van veel populaire apps van derden om inhoud van derden te integreren en meer betrokkenheid bij uw bedrijf te stimuleren.

Het punt is dat je publiek eerder met deze apps bezig is als ze weten dat ze al worden besproken en zich kunnen verhouden tot de maker van de inhoud. Doe mee aan de discussie op deze platforms en ontdek nieuwe manieren om de betrokkenheid bij uw merk te verbeteren! Een van de grootste uitdagingen in digitale marketing is om uw boodschap naar buiten te brengen.

Implementeer social media marketing automation in je Facebook-advertenties, Google AdWords-advertenties, Facebook-advertenties met triggerwoorden en anchor-teksten en andere digitale kanalen. Automatisering van sociale media stelt adverteerders in staat om gebruikers te targeten op basis van hun inhoud en de platforms waarop ze inloggen. Het doel van software voor het automatiseren van marketing voor sociale media is om meer verkeer, leads en verkopen naar uw bedrijf te genereren via het sociale-medianetwerk, zodat u kunt blijven groeien en tegelijkertijd de kosten kunt verlagen.

Let op, niet voor alle segmenten mag je adveteren op social media. Zo zijn veel goksites uitgesloten van adverteren